Módosított motorburkolat
A Renault a mezőny első csapata, aki a Red Bull által már alkalmazott „cápauszonyhoz" hasonlítható kinövéssel ellátott motorburkolati elem alkalmazását átvette.
A hátsó légterelő szárny irányába megnövelt felületnek köszönhetően csakúgy, mint a Red Bull versenyautói esetében az enstone-i alakulat négykerekűinél is a stabilitás növelését érték el, melynek leginkább a fékezések alkalmával veszik hasznát. A módosításnak köszönhetően javítani lehet a hátsó légterelő szárny felé irányuló légáramlatok aerodinamikai jellemzőin is, amely az R28-as konstrukció hátsó traktusának tapadására egyaránt pozitív hatással van.
Barcelona teszt, 2008.04.15.
Továbbfejlesztett első légterelő szárny
A módosított motorburkolati elem mellett a Renault mérnökei az első légterelő szárny felett átívelő kiegészítő profilt is továbbfejlesztették. A változtatás eredményeképpen a függőleges lezáró lemezekhez csatlakozó végek nagyobb felületet kaptak, melyek a korábbi megoldásokkal ellentétben beljebb nyúlnak a versenyautó orrkúpja felé. A szárnyprofil ezen részei megközelítőleg egyenes kialakítást kaptak, melyeket az autó orrcsúcsa felett átívelő rész köt össze.
A fejlesztés eredményeképpen megnövelték az elülső részre ható leszorító erő nagyságát, aminek hatására javult az R28-as kanyarstabilitása is.
Barcelona teszt, 2008.04.15.
formula.hu |